Železničné.info pro PDA Železničné.info pro PDA - 20.05. 2024
Home | Top 10 | Vyhľadávanie |
Bratislava (uzol) - zobrazeno 10 z 44 
|1-10| |11-20| |21-30| |31-40| |41-50|
Rekonštrukcia 5. nástupišťa na bratislavskej hlavnej stanici (2.)
Približne pred mesiacom začala rekonštrukcia 5. nástupišťa na hlavnej stanici v Bratislave. Aj keď od začiatku rekonštrukčných prác uplynul už mesiac, až dnes som sa na hlavnú stanicu dostal. Počas zimy sú krátke dni a cez víkend nebolo vždy dostatok času, resp. vhodné počasie. Aj preto som bol sám zvedavý, v akom štádiu sa rekonštrukčné práce nachádzajú. Niekoľko záberov z prebiehajúcej rekonštrukcie je v nasledovnej fotoreportáže.

Rekonštrukcia 5. nástupišťa v bratislavskej hlavnej stanici

BRATISLAVA 6. decembra 2010 (ŽSR) - Po rekonštrukcii štyroch nástupíšť v bratislavskej hlavnej stanici v predchádzajúcich rokoch začali Železnice Slovenskej republiky rekonštruovať aj 5. nástupište. Práce začali 5.  decembra 2010 a potrvajú do apríla 2011.

Zhorela drevená čakáreň zastávky Železná studienka

Dnes dopoludnia došlo k požiaru drevenej čakárne zastávky Bratislava-Železná studienka. Zastávka leží na trati 100 (110) medzi bratislavskou hlavnou stanicou a stanicou Lamač. Zriadená bola v roku 1904 pod pôvodným názvom Červený most, pomenovaná bola podľa mosta, ktorý bol vybudovaný nad údolím Vydrice na trati Gänserndorf – Bratislava. Táto trať bola do prevádzky uvedená 20. augusta 1848. 

Projekt TEN-T 17 - od stanice Bratislava predmestie po stanicu Bratislava filiálka

Záujemcom o železnice je známe, že sa v Bratislave pripravuje výstavba novej trate zo stanice Bratislava predmestie cez novú „podzemnú“ stanicu Filiálka do Petržalky. V sérii krátkych článkov si projekt TEN-T 17 priblížime. V tomto článku sa budem venovať zmenám, ktoré sa dotknú stanice Bratislava predmestie a jej okolia.

Rekonštrukcia výpravnej budovy konskej železnice

Ako som už prednedávnom informoval, v súčasnosti prebieha obnova výpravnej budovy konskej železnice v Bratislave. Výstavba tejto našej kultúrnej pamiatky sa datuje do roku 1836. Budova je postavená v klasicistickom slohu a je najstaršou železničnou budovou, aj keď dnes v jej okolí niet ani stopy po železniciach.

Čechomor na filiálke

Dnes, 1. septembra 2010, sa o 17.00 uskutoční koncert skupiny Čechomor. Pri tejto príležitosti bola stanica filiálka v Bratislave okupovaná mimoriadnym vlakom. Na vlaku bol motorový rušeň 740.898-2, ktorý na filiálke krátko pózoval. Situáciu som využil a pohotovo som urobil niekoľko záberov. Vstup na koncert je zo Šancovej ulice (od Trnavského mýta).
 

Predstaničné námestie v Bratislave

Začiatkom marca mestská časť Bratislava–Staré Mesto zverejnila územné rozhodnutie o plánovanej výstavbe na Predstaničnom námestí. Podľa tohto rozhodnutia by sa mal v priestore námestia vybudovať komplex pozostávajúci z dvoch administratívnych centier, jedného obchodného centra, hotela a postavená má byť nová viacúčelová staničná hala. Výstavba sa bude týkať aj mestskej dopravy v okolí.

Železničná stanica Bratislava–Lamač

Železničná stanica Bratislava–Lamač leží na dvojkoľajnej elektrifikovanej trati 100 (resp. 110) medzi stanicami Bratislava hl. st. a Devínska Nová Ves. Železničná trať z Gänserndorfu do Bratislavy bola do prevádzky uvedená 20. augusta 1848, takže dejiny železnice v Lamači sa začali písať už v roku 1848. V roku 1902 bola do prevádzky uvedená aj druhá koľaj medzi Bratislavou a Devínskou Novou Vsou. O 65 rokov neskôr bola trať Bratislava – Kúty elektrifikovaná TNS 25 kV, 50 Hz a prvý elektrický vlak do Bratislavy prišiel 10. novembra 1967.

Rekonštrukcia 4. nástupišťa na hlavnej stanici v Bratislave (6.)

      Počas uplynulého víkendu som sa konečne mohol ísť pozrieť na bratislavskú hlavnú stanicu. Informácie o tom, že 4. nástupište je hotové, už boli zverejnené koncom augusta. Na stránkach magazínu Železničné.info som uviedol niekoľko reportáži z rekonštrukcie 4. nástupišťa, ale chýbala tu reportáž s fotografiami po ukončení rekonštrukčných prác. Okrem samotného nástupišťa sa zmeny dotkli aj koľajiska. O aktuálnom stave 4. nástupišťa sa môžete dozvedieť z krátkej fotoreportáže.

Železničná stanica Bratislava-Rača

     Železničná stanica Bratislava-Rača leží na dvojkoľajnej elektrifikovanej trati 120 Bratislava – Žilina. Stanica je orientovaná v severojužnom smere a je elektrifikovaná trakčnou napäťovou sústavou 25 kV, 50 Hz. Stanica v Rači patrí medzi najstaršie stanice na Slovensku. Postavená bola v rámci budovania prvej železnice na Slovensku s animálnou trakciou. Konská železnica viedla z Bratislavy do Trnavy a prvý úsek z Bratislavy do Svätého Jura bol otvorený 27.9.1840. 


Home